piątek, 6 maja 2016

Pisarskie zadanie matematyczne ;)

Skomplikowane i raczej niespotykane zadanie matematyczne. ;)

Kto policzy, ile pisarek przypada na metr kwadratowy niewielkiego warmińskiego miasteczka, lub na jednego mieszkańca, (bo powierzchnia miasteczka jest mi nieznana), a mieszkańców liczy sobie coś około 8 tysięcy?



I żeby było jeszcze trudniej: Ile pisarek przypada na mieszkańca małego osiedla w tymże miasteczku, bo pisarki mieszkają właśnie tu. Na sąsiednich ulicach kameralnego osiedla, w niewielkim warmińskim miasteczku.
I jest ich TRZY. :)
Minimum. ;)


źródło: facebook
1. Beata Sarnowska - autorka Tajemnicy zaginionej Kotki (Wydawnictwo Skrzat) premiera 1.06.2016 r. oraz opowiadania w zbiorku Kryminalny Olsztyn (wydawnictwo Oficynka)










źródło: facebook

2. Lidia Helena Zelman - autorka bestsellerowej trylogii anielskiej: Tożsamość anioła, Grzechy anioła i Bezsenność anioła (Wydawnictwo Nasza Księgarnia)










3. Renata Kosin - autorka pięciu powieści, ostatnia to Sekret zegarmistrza (Wydawnictwo Znak)










Zadanie było oczywiście żartem, nie wspominając już o tym, że zawsze lepiej niż z cyferkami radziłam sobie z literkami. ;) Ale z drugiej strony...
Kto pokaże mi drugie miejsce w Polsce z takim zagęszczeniem pisarek?
Naprawdę mieszkamy niemal obok siebie, w bardzo niedużym miasteczku. Pisałam już, że jest tu chyba "coś" w powietrzu. ;)

Tajemnica grubej kotki Beaty Sarnowskiej pojawiła się właśnie w zapowiedziach Wydawnictwa Skrzat i jest dla mnie wyjątkowa również dlatego, że jej akcja rozgrywa się niedaleko, bo w Olsztynie. 

Opis ze strony Wydawcy:

Czwórka bohaterów wyrusza w miasto w poszukiwaniu uprowadzonej kotki! Aby ją odzyskać, muszą rozwiązać wiele niełatwych zagadek i wykazać się znajomością kluczowych zabytków miasta! Tropiciele z Olsztyna będą liczyć na Waszą pomoc.


źródło: Wydawnictwo Skrzat

Nie miałam okazji jeszcze jej przeczytać, ale kiedy tylko to zrobię, natychmiast podzielę się wrażeniami na blogu. 
Już teraz jednak zachęcam do lektury, zwłaszcza znanych Wam młodocianych. ;) 
Znam pióro autorki i jej literackie możliwości, więc jestem przekonana, że nikt nie będzie zawiedziony.


4 komentarze:

  1. Faktycznie, niesamowite zjawisko :) Jednak znam twórczość tylko ostatniej z tych pisarek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie stoi na przeszkodzie, by nadrobić zaległości. ;)

      Usuń
  2. Ja też się zdziwiłam, że takie zagęszczenie pisarek w Barczewie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Niecierpliwie czekamy na kolejne. Może niedługo będziemy mogły poprosić miasto o siedzibę, albo założyć związki zawodowe. ;)

      Usuń